Sweden Norway Denmark Finland

Bildgalleri

Rush på M3 bilar. Z3 M3, E46 M3 med kompressor, E36 M3. Inne för
diverse motorarbeten.

Rush på M3 bilar. Z3 M3, E46 M3 med kompressor, E36 M3. Inne för
diverse motorarbeten.

Uppgradering till Sachs Performance koppling.

Vi servar de flesta bilar. Ferrari inne på bromsbyte.

Vi servar de flesta bilar. Porsche inne för uppgradering av bromsar och service.

Viper inne för diverse uppdateringar/modifieringar av bromssystemet.

Kundbil på Custom motor show på Elmia i Jönköping

Rille´s extrema Mitsubishi EVO med 680 hjulhästar som kör på SPD´s E85
anpassade bränsleysystem.

Tim´s Drifting BMW E36 med 2JZ motor. Även Tim kör på SPD´S E85 anpassade
bränslesystem.

Två av vinterns projekt. En BMW M3 som byggs till bandräpare och en Volvo S70
som byggs helt från scratch för att köra strippen 402m. Med över 1000hk kommer detta bli
en av eller om inte nordens snabbaste Volvo FWD.

Mitsubishi EVO 8. Byggd hos oss helt från scratch. Bromsad till 480whp.

Jespers mycket brutala drifting Toyota Supra med 950hk och 1060nm!
Körs med SPD's bränsleprodukter för E85, AN-kopplingar och slang.

Volvo C70 byggd hos oss. Kund kör på EDPS Emmaboda 402m. Bilen är bromsad
till 677hk och 815nm!

Volvo S70 dragracing bil under konstruktion. 5-cylindrig Volvo vitmotor med mycket specialdelar.
Räknar med runt 1000hk efter mappning.

S70 dracgracing bil. Turbon på plats.

S70 dragracing bil. Uppstartad och allt verkar fungera. Snart dags för mappning.

550 hästars turbokitt installerat på Mitsubishi EVO8. 

Specialbyggd Garret GTX35 turbo speccad till över 700hk installerad på Volvo 5a.

Stor precisionsnurra på kundbil.

Monterad Mitsubishi 19t#7 med nybyggd downpipe.

SuperHX40 från Holset monterad.

Här har vi ersatt original bromsservo på en Dodge Viper banbil mot en bromsbox
med bromsvåg för att kunden fritt ska kunna reglera bromskraftsfördelning mellan fram/bakbroms.

Här har vi installerat pedalställ med bromsvåg, hydraulisk handbroms
m.m i S70

ProRace pedalställ i kundbil

OBP motorsport pedalställ i kundbil.

Handbroms från OBP motorsport i Volvo 240 V10.

Sparco REV monterat i Porsche 997 Carrera S.

Installation av Quaife diffbroms i Volvos M66 samt M56 växellåda.

BMW M3 S50B30 urtagen för komplett renovering och uppgradering.

Volvo vitmotor B5234T förstärkt och omfodrat med 83mm Darton race foder.

Volvo vitmotor med 149,5mm långa vevstakar i aluminium, JE-kolvar,
Darton race foder 83mm borr, Större ventiler på insug och avgas, SPD insug
med 90mm spjäll och mycket mycket mer.

Blivande racemotor från en Mitsubishi EVO8.

Färdig bearbetat motorblock. Bottendelen börjar komma ihop.

Nästan färdigbyggd 4G63 motor. Endast lite kamaxelinställningar kvar.

Helt nybyggd S60 T5 motor. Med ett leakdown efter renovering på 2% får anses
som ett väl utfört arbete och en förstaklassig renovering.

Volvo rödmotor börjar komma ihop. H-profils vevstakar och smidda JE-kolvar
anpassade för 16V topp.

Exempel på motorbygge.

Monterad oljekyl med AN10 slang och kopplingar.

Eriks mycket potenta Mitsubishi EVO. En av de snabbaste bilarna i Nordic Time Attack.
Även Erik kör på SPD´s etanol anpassade bränslesystem!

Nybyggt bränslesystem, byggt för att klara de höga kraven E85 ställer.

Bränslesystem med catchtank samt bakflyttat batteri.

Färdig byggt bränslesystem. Klarar all slagskörning. Bensin och E85.
Besiktningsvänligt. BMW M3 E46 ESS kompressorkit 550hk.

Nästan färdigt installerat racebränslesystem till BMW M3 E45 med ESS kompressorkit.
Systemet byggt för att klara både E85 och bensin.

Racebränslesystem med catchtanks till BMW M3 E46 ESS kompressor 550kit
byggs in under original plastkåpor. Systemet blir helt dolt och besiktningsvänligt
på gatbilar.

Sysetemet helt dolt efter montering. BMW M3 E46 ESS kompressorkit.

Sysetemet helt dolt efter montering. BMW M3 E46 ESS kompressorkit.

Bränsletrycksregulator med bockad durkplåt som fäste.

Hydraulisk handbroms från OBP Motorsport installerad i Nissan Skyline.

Vi rekommenderar alltid att man kör hydraulisk handbroms ihop med en fördelningsventil. Ett måste för den seriösa montören. Monterat i Nissan Skyline.

S70 dragracing bil. Interiören börjar komma ihop.

Färdigbyggd dragracing bur godkänd ner till 8,5s.

Färdig skyddsbur till BMW E36. Buren kommer vara både SBF och SFRO
godkänd då kund vill kunna använda bilen både på gatan och till BMW Cup.

Förstärkt bakvagn då det är vanligt att det spricker upp i karossen.

Passformen på buren är superb och man kan enkelt svetsa ihop den med
kaross vid både A och B-stolpar.

Givetvis går buren även fram till fjäderbenstornen.

Överblick.

En halv skruvbur under konstruktion till Nissan Skyline.

Färdig skruvbur till Nissan Skyline. Endast pulverlackad i klarlack.

Ytterliggare en skruvbur.

Ännu en nippel för svetsning.

Nylackad hjulupphängning med våra förstärkta bussningar.

Inpassad huvudbåge till skruvbur.

Exempel på full skyddsbur.

Montering av färdig bur samt våra Sparco sportstolar, bälten mm.

Exempel på svets som endast klarlackats.

Exempel på en av våra skruvburar samt en sparco sprint och 3" 4pt bälte.

Svetsning av skyddsbur.

Förlängd rattstång med nya infästningspunkter och deformationszon.

Leakdowntest

Lättat och planat svänghjul. Vi hjälper även till att stifta om ditt gamla svänghjul.

Vi hjälper dig gärna med att bygga ditt nya bränslesystem så slipper dina nya smidda kolvar se ut såhär.

Nöjd kund.

 

Gjort plats för bättre grepp i hjulhusen.

Elinstallationer pågår.

Sportavgasystem i halvsats till BMW E46 cabriolet på plats.

Lindad 3,5" downpipe för mycket effekt och bra flöde.

Inpassning av custom avgassystem på Subaru Impreza.

Dags för helsvetsning.

Racekoppling.

Byte av koppling, dags att momentdra tryckplatta.

Nybyggda tryckrör.

Nya tryckrör till Mitsubishiturbon.

Tryckrör.

3,5" downpipe med flexrör, tillverkat på bil.