Stort lager | # Egen utveckling | Kunskap

Chevrolet Bult & mutter

Filtrera

Visa utökade filter

Produkter

ARP Gen III LS 2004- Topplocksbultar

ARP2000 (samma längd på alla bultar)

I lager

3-21 dagar

-10%

2 785 kr
3 095 kr

Bultkit LS

LS1, LS2, LS3, LS6
I lager

2-4 dagar

1 295 kr

I lager

Finns i lager

1 075 kr

Topplocksbult Pinnbult LS 1997-2003

LS1 / LS2 / LS6 / LQ9
I lager

Finns i lager

1 095 kr

Topplocksbult Pinnbult LS 2004-

LS-04 / Chevrolet Gen III
I lager

Finns i lager

1 200 kr

Topplocksbult Pinnbult SBC

350 / 265 / 267 / 283 / 302 / 305 / 307 / 327
I lager

2-4 dagar

1 395 kr

Topplocksbult SBC

283 / 302 / 305 / 307 / 327 / 350 / 383 / 400
I lager

2-4 dagar

1 250 kr

Visa fler

Varför ARP?

ARP har varit en ledande leverantör av bultar till många olika bilmärken och komponenter av den enkla anledningen: DET HÅLLER. Bultarna är hårdare och klarar av en mycket högre stress än originalbultar, och skyddar därför din bil, dig och de som åker runt dig på banan eller gatan.

ARP bultar till hela motorn. ARP topplocksbultar, ARP ramlagerbultar och ARP vevkstaksbultar till bra priser med snabba leveranser. Finns till flertalet populära motorer.

Vilket åtdragningsmoment har ARP bultar?
Åtdragningsmoment för bultar hittas inne på produkten, om den inte finns där så skall original eller följande användas:
https://arpinstructions.com/generaltorque.html

I vilken ordning ska topplocksbultarna dras?
Man drar alltid bultarna enligt original ordning. Det är bara sista åtdragningsmoment som skiljer om man använder eftermarknadsbultar.

Skall fett användas eller inte?
Åtdragningsmoment som anges är med ARP fett applicerat på kontaktytor.

Hur mycket ARP fett skall användas?
Det behövs inte mycket fett. Bara så kontaktytan blir täckt med ett tunt lager.

Hur många ft./lbs är Newton meter?
ft./lbs x 1,356 = nm
Exempel: 70 ft./lbs x 1,356 = 94,92 Nm (Newton meter)

Hur många Newton meter är  ft./lbs?
Nm / 1,356 = ft./lbs
Exempel: 94,92 Nm / 1,356 = 70 ft./lbs

Skall bultarna kontrolleras?
Ja, eftersom dessa bultar är hårdare än original och inte sträcker på sig på samma sätt så behöver en efterkontroll göras efter uppstart och metaller "vibrerat" på plats. Oavsett om ni använder ARP eller originalbultar rekommenderar vi alltid att ni gör spontana bult kontroller av exempelvis hjulupphängning och motor.