Vevaxel ZRP - BMW S50 3.0
ZRP - Crankshaft

Euro Version
Kundrecensioner
Hjälp andra att välja rätt. Var först med att skriva en recension!
Skriv en recensionZRP Vevaxel BMW M3 E36 S50B30 - 85.70mm slag
Helt ny vevaxel i toppklass! Fungerar för er som vill ha det bästa vare sig man kör N/A sug maskin eller ombyggt för överladdning.
BMW S50B30 vevaxel är fullt balanserad till 2gr.cm +/- 0,1gr med top of the line Sunnen balanseringsmaskiner. Balansrapport är bifogad med varje vevaxel.
Produktegenskaper och design
- Profilfrästa motvikter för att minimera vikt och reducera roterande massa
- Aerodynamiskt formade motvikter för att reducera centrifugalvindar*
- Borrade vevtappar för viktbesparing
- Raka oljehål för bättre smörjning av vevtappar
- Oljekanaler har rundade utlopp
- Radie på vevtapparna jämnar ut påfrestningar
- Avsmalnade vevtappar för viktbesparing
*Att vevaxelns motvikter är aerodynamiskt formade har flera fördelar som innebär mindre centrifugalvindar i vevhuset. Detta i sin tur innebär att mindre olja fångas upp och dras med veven runt. Detta innebär en teoretisk effektvinst men det som är den största fördelen är att olja inte värms upp och skummas när den inte slungas runt och man få därigenom en teoretisk bättre smörjeffekt.
Teknisk data ZRP S50B30 vevaxel
- Fullt CNC bearbetad
- ION Nitride härdningsprocess
- Flerstegs värmebehandlad
- Kulblästring för frigöring av spänningar i materialet
- Helt Magna flux kontrollerad för felfri ytfinish
- Värmebehandingen gjord för överlägset slitageskydd
- Mikropolerad för längre livslängd på lager
- Sonic testad och röntgad för att säkerställa en pålitlig slutprodukt.
- Slag- 85.70mm (standard slag)
- Ramlagertapp - 60.00mm
- Vevlagertapp - 50.00mm
- Vikt-
- Material kvalite - 4340 Billet
----------------
Guider & Info
Bilmärke | BMW |
Motorkod | S50 |
Bli först med att recensera denna produkt!
Din recension:
För att skicka en recension måste du vara inloggad.